מה זה SEO

זה פשוט יותר ממה שאתה חושב!

מה זה SEO או אופטימיזציה למנועי חיפוש? השם שניתן לפעילות המנסה לשפר את הדירוג או המיקום במנועי החיפוש השונים.

בתוצאות החיפוש בגוגל או במנועי חיפוש אחרים מציגים קישורים לדפים הנחשבים רלוונטיים וסמכותיים. הסמכותיות והרלוונטיות נמדדות בעיקר על ידי ניתוח של מנועי החיפוש על מספר ואיכות הקישורים מדפי אינטרנט אחרים בהשוואה לדף שלכם וניתוח איכות התוכן בדף שלכם.

במילים פשוטות לדפי האינטרנט שלך יש פוטנציאל להיות בדירוג גבוהה במנועי החיפוש כל עוד דפי אינטרנט אחרים ואיכותיים מקשרים אליכם והתוכן שלכם איכותי.

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא תהליך של שיפור הנראות של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בדף תוצאות מנוע החיפוש, כדי להפוך את אתר החברה לגלוי יותר או מקודם יותר ובכך לגרום לתנועה ומכירות. מייגע, וכרוך בפעולות טכניות ועסקיות, שאינן מבטיחות תוצאות או מספקות יתרונות מתמשכים.

SEO בדרך כלל כרוך במאמץ מתואם של מחלקות מרובות בתוך הארגון, עיצוב, שיווק, תוכן. בעוד שחלק מעבודות ה- SEO כרוכות בניתוח עסקי (לדוגמא השוואת התוכן עם המתחרים), חלק ניכר תלוי באלגוריתמי הדירוג של מנועי החיפוש השונים, אשר עשויים להשתנות עם הזמן. עם זאת, אתרי אינטרנט ודפי אינטרנט עם תוכן באיכות גבוהה יותר ועם קישורים חיצוניים איכותיים יותר אשר גורמים למעורבות המשתמשים יגרמו לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

בתהליך הייעוץ העסקי קובעים כמה שלבים כלליים בנושא SEO:

• מחקר – כולל מחקר עסקי, ניתוח המתחרים, הערכת מצב הנוכחי, וחיפוש מילות מפתח
• תכנון ואסטרטגיה – כולל החלטות על כתיבת תוכן, בניית קישורים לאתר, ניהול הנוכחות במדיה החברתית.
• יישום – השלב שבו החלטות האופטימיזציה באתר האינטרנט מבוצעות בפועל.
• מעקב, פקוח והשגחה – השלב שבו הפעילות של העכבישים במנועי החיפוש יוצא לפועל,סורקים, תנועה, תוכן וקישורים ומדרגים את האתר ע"י ערכים משתנים, זה הזמן להפיק דוחות לבדיקת הפעילות.
• הערכה, אומדן – בחינת ההשפעות המוסכמות של האסטרטגיה (ויישומן) אל מול היעדים שהוצבו בתהליך ה- SEO
• תחזוקה – שלב שבו יש לשמור על מעמד הדף במנועי החיפוש , שמירה על המיקום והדירוג ע"י פעולות מוסכמות מראש אשר נעשות בשגרה לפי תכניות עבודה וגאנטים.(למשל הוספת תוכן חדש באתר או מחוצה לו)

התקשר להתיעץ!